Köp- och leveransvillkor

Genom att fullfölja ett köp via vår webbshop accepterar du våra köp- och leveransvillkor och det är din skyldighet att ta del av dessa innan du fullföljer ditt köp!

Leverans:

Leverans endast inom Sverige:

Enhetsfrakt 49 kr. Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar från oss till kund alternativt utlämningsställe. Vissa orter kan komma att ha längre leveranstider och detta styrs av våra fraktleverantörers utkörningsscheman. Vi skeppar dock normalt samma dag (vardagar) eller nästkommande vardag. Paketets storlek avgör om ditt paket kommer till din brevlåda eller till ditt ombud. Vi strävar alltid efter att försöka packa så att varorna går ner i din brevlåda och gör det inte det så aviseras du om att paketet har lämnats in via ett ombud. De i sin tur aviserar dig när paketet är redo för upphämtning. Under semestertider, Black Friday, Cyber Monday, långhelger, klämdagar och jul- och nyårshelgerna råder vi våra kunder att var ute i god tid då våra leveranstider kan vara något längre, men lovar att göra vårt yttersta för att din order ska skeppas så fort som möjligt ifrån oss. Vi ger inte ekonomisk ersättning för eventuell försening som beror på fraktföretaget. Vi har inte något minimikrav på ordervärde utan alla ordrar är lika varmt välkomna. Frågor kring leveransen sker via vårt kontaktformulär => Fest hos Jenny kontaktformulär. Vi skeppar inte heliumfyllda ballonger utan dessa måste hämtas på vår lagershop i Linköping. Vi reserverar oss för eventuella lagersaldofel som gör att vi inte kan skeppa dina beställda varor. I de fall ett lagersaldofel uppstår så kontaktar vi dig med ett erbjudande om att byta till annan produkt alternativt kansellering av din order om vi inte kan fullfölja din order pga detta.

Ej utlösta paket:

Om du ej löser ut dina beställda varor och de går i retur till oss så fakturerar vi dig 300 kr för att täcka de kostnader som uppstår för transport och administration. Se mer information gällande detta under Ångerrätt/Reklamation nedan.

Lagershop & Öppettider:

Om du vill handla eller hämta ut dina varor på vår lagershop i Linköping så kan detta göras efter en överenskommelse om dag och tid då vi har mycket begränsade öppettider. Kontakta oss för bokning av besök och avhämtning via vårt kontaktformulär som du hittar här => Fest hos Jenny kontaktformulär

Följesedel:

Vi bifogar inte följesedlar med våra ordrar för att bespara miljön då samma information i stort sett återfinns i våra orderbekräftelser.

Ångerrätt/Reklamation:

Vi följer distansavtalslagen gällande köp över internet. Du har således full ångerrätt/öppet köp inom fjorton (14) dagar från det att du har mottagit varorna och detta måste meddelas oss så snart som möjligt, dock inom dessa fjorton dagar. Varorna måste återbördas i oskadat skick tillsammans med eventuell originalförpackning inom två veckor från godkänd retur för att ångerrätten skall gälla. Du står själv för returfrakten som skickas tillbaka till nedanstående adress. OBS! Om du ej löser ut dina beställda varor och de går i retur till oss så fakturerar vi dig 300 kr för att täcka de kostnader som uppstår för transport och administration. För att undvika denna kostnad så måste ni kvittera ut paketet och sedan returnera det till oss om ni inte önskar era varor.

Returadress:

Fest hos Jenny AB, Sunnorpsgatan 8, 582 73 Linköping

Kontakta oss via vårt kontaktformulär som du hittar här => Fest hos Jenny kontaktformulär för ett förhandsgodkännande av eventuell retur. Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) beslut.

ARNs kontaktuppgifter:

Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm

Besöksadress: Kungsholmstorg 5, Stockholm

Hemsida: www.arn.se

Tel: 08-508 860 00

EU Kommissionen - Online Dispute Resolution

För handel inom EU där köparen och säljaren befinner sig inom EU kan man även använda sig av en "utanför-domstolen-tvistlösning" via denna länk: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

Skador på leveransen:

Upptäcker du skador på ditt paket skall du omedelbart skadeanmäla detta till PostNord respektive DHL. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transporthanteringen, skall du kontakta transportbolaget och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportbolaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Övriga skadade produkter som ej rör transporthanteringen tas direkt med oss via vårt kontaktformulär => Fest hos Jenny kontaktformulär

Vi följer Konsumentköplagen gällande reklamationer. När vi mottar varorna från våra leverantörer utför vi noggranna kontroller av varornas skick och gör det även vid leveransen till er för att undvika onödiga reklamationer pga dåligt/trasigt skick.

Beställningsvaror:

Ångerrätten gäller ej beställningsvaror då dessa beställs eller tillverkas på kundens begäran och ej går att sälja till en annan kund alternativt att kunden beställer större mängder av en produkter som blir svårt för oss att sälja inom en snar framtid. En order med beställningsvaror kan endast kanselleras om vi ej har hunnit beställa eller börjat tillverka produkterna som ingår i beställningsvaran. Kontakta oss så kan vi se statusen på er beställningsorder för att således avgöra om ordern går att kansellera eller om den måste fullföljas. Vi tar ibland ut förskottsbetalning för beställningsvaror som t.ex. ballongbuketter eller ordrar med större kvantiteter. Det framgår under respektive produkt i webbshoppen om det är en beställningsvara eller ej alt. att vi meddelar kundern om dennes order är att klassa som en beställningsorder t.ex vid större kvantiteter.

Betalningsalternativ:

Klarna Checkout:

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen och således hanterar de frågor som kan uppstå kring detta medan själva köpet av varorna görs direkt med Fest hos Jenny. Produktspecifika frågor och frågor gällande leveransen ska därför riktas direkt till Fest hos Jenny via vårt kontaktformulär => Fest hos Jenny Kontaktformulär

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

Dataskyddspolicy:

Vi värnar om din säkerhet och integritet och den nya lagen GDPR (General Data Protection Regulation) som trädde i kraft den 25 maj 2018 och som ersätter PUL (Personuppgiftslagen) stärker ditt skydd vilket vi på Fest hos Jenny välkomnar. Mycket är sig likt, men dina rättigheter som individ har stärkts och kraven på hur företag hanterar och behandlar dina personuppgifter har ökat.

I vår dataskyddspolicy beskriver vi bland annat vilka personuppgifter vi tar in och hur vi hanterar dessa samt hur länge vi sparar dem, vilka rättigheter du har gällande dina personuppgifter och hur du gör för att kontakta oss gällande dessa. Läs mer här Dataskyddspolicy

 

Sekretess:

Vi säljer inte vidare era kontaktuppgifter till andra aktörer utan det stannar i säkert förvar hos oss. Vid särskilda skäl kan dock informationen komma att lämnas ut till t.ex. polis, åklagare eller liknande om de begär ut uppgifterna från oss eller då vi misstänker bedrägeri.


Force Majeure:

I händelse av krig, naturkatastrof, arbetsmarknadsåtgärder så som t.ex. strejk eller liknande händelser som är utom vår kontroll och som skäligen ej kunnat förutses skall hänvisas till Force Majeure och befriar Fest hos Jenny AB från sina förpliktelser gällande ingångna avtal.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist:

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Produkter
Drift & produktion:  Wikinggruppen