Köp- och leveransvillkor

Genom att fullfölja ett köp via vår webbshop accepterar du våra köp- och leveransvillkor och det är din skyldighet att ta del av dessa innan du fullföljer ditt köp!

 

Leverans:

Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. Under semestertider råder vi våra kunder att var ute i god tid, men lovar att göra vårt yttersta för att din order ska skeppas så fort som möjligt. Vi skickar din order med Postnord för snabb och säker leverans. Vi ger inte ekonomisk ersättning för eventuell försening som beror på fraktföretaget. Vi har en enhetsfrakt på 29 kr. Vi har inte något minimikrav på ordervärde utan alla ordrar är lika varmt välkomna. Om du vill hämta ut dina varor på vårt lager i Linköping så kan detta göras efter en överenskommelse om dag och tid. Frågor kring leveransen sker med fördel via e-mail på info@festhosjenny.se.

Om du ej löser ut dina beställda varor och de går i retur till oss så fakturerar vi dig 350 kr för att täcka de kostnader som uppstår för transport och administration.

 

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer distansavtalslagen gällande köp över internet. Du har således full ångerrätt/öppet köp inom fjorton (14) dagar från det att du har mottagit varorna och detta måste meddelas oss så snart som möjligt, dock inom dessa fjorton dagar. Varorna måste återbördas i oskadat skick tillsammans med eventuell originalförpackning inom två veckor från godkänd retur för att ångerrätten skall gälla. Du står själv för returfrakten som skickas tillbaka till:

Fest hos Jenny AB, Sunnorpsgatan 8, 582 73 Linköping

Kontakta oss med fördel via e-mail på info@festhosjenny.se för ett förhandsgodkännande av eventuell retur. Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) beslut.

ARNs kontaktuppgifter:

Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm

Besöksadress: Kungsholmstorg 5, Stockholm

Hemsida: www.arn.se

Tel: 08-508 860 00

EU Kommissionen - Online Dispute Resolution

För handel inom EU där köparen och säljaren befinner sig inom EU kan man även använda sig av en "utanför-domstolen-tvistlösning" via denna länk: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show

Upptäcker du skador på ditt paket skall du omedelbart skadeanmäla detta till PostNord. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transporthanteringen, skall du kontakta transportbolaget och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportbolaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Övriga skadade produkter som ej rör transporthanteringen tas direkt med oss via info@festhosjenny.se.

Vi följer Konsumentköplagen gällande reklamationer. När vi mottar varorna från våra leverantörer utför vi noggranna kontroller av varornas skick och gör det även vid leveransen till er för att undvika onödiga reklamationer pga dåligt/trasigt skick.

 

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen och således hanterar de alla frågor som kan uppstå kring detta medan själva köpet av varorna görs direkt med Fest hos Jenny. Produktspecifika frågor och frågor gällande leveransen ska därför riktas direkt till Fest hos Jenny med fördel via e-mail på info@festhosjenny.se. 

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Sekretess:

Vi säljer inte vidare era kontaktuppgifter till andra aktörer utan det stannar i säkert förvar hos oss. Vid särskilda skäl kan dock informationen komma att lämnas ut till t.ex. polis, åklagare eller liknande om de begär ut uppgifterna från oss.


Force Majeure:

I händelse av krig, naturkatastrof, arbetsmarknadsåtgärder så som t.ex. strejk eller liknande händelser som är utom vår kontroll och som skäligen ej kunnat förutses skall hänvisas till Force Majeure och befriar Fest hos Jenny AB från sina förpliktelser gällande ingångna avtal.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion:  Wikinggruppen